entry untuk budak skola tadika berhingus* Episod 2: Mari Mengenal Objek



"entry untuk budak skola tadika berhingus: "
"episod 2 " -Sila sebut mengunakan teknik sebutan Upin an Ipin
(Mari Mengenal Objek)


Aku sambung nih dari edisi En Wan yg segan silu menyiarkan beberapa gambar yang saya minta. 









Masa aku sekolah tadika dulu aku slalu tgk akak aku bawak balik buku ni,dan aku pon belek la bagai nak gila, 
sib baik aku jenis tadika =2 tahun so aku dah bleh ngeja la sket2 tapi pada aku yang penting ada gambo best gila.  
Buku tawarikh tukar jadi Buku bertarikh, Solat tarawih dan Buku Sejarah
Ilmu kesihatan dia tak sambung, sbb dia jadikan satu course kat fakulti perubatan UKM.  
pastu dia kuarkan buku Alam dan manusia. pastu ada UPSR...
---> ini pula buku edisi yang bila dibaca sentiasa dalam ketakutan. tapi masih ghairah untuk terus membacanya, seolah membaca novel takdamaria oleh en kuba. makin dibaca makin best. nak plak kalau baring ngan bantal. nak lagi best baca sensorang dalam bilik. dalam tandas?.. mungkin tak kot sbb jauh dari rumah... best buku ni, sila la klik untuk tau sama ada seorang lelaki sejati pernah membacanya sila la klik --->
apa ko ingat buku apa bhai?....
 

Ni menatang ubat ni, aku masa kecik kecik dulu layan gak, demam jer layan.demam jer layan. 
tapi aku tak pasti plak cover dia cenggini.  
ada gambar shiningami dengan zanpekto tu....


ni Menatang TV,ada sliding door, warna..ntah aku rasa edisi ni takder warna. 
flat screen- nop ini cembong screen, remote..nop. seme pakai tekan manual
pastu abah beli tv warne jenama singa apa ntah... dapat la tgk iklan en Wan berlakon buat pertama kalinya. kiranya dia ni dulu artis...
  tau tak iklan nih,.. "Jangan..."

Ni bukan botol todi edisi koboi pakai tu.. ini bedak la bhai....
Ni beg sekolah yg terhebat dan terRugged sekali, aku selalu mintak kat abah tapi beg sekolah bebudak tadika tu juga dibelinya. nak beli sendiri tak mampu... sampai abis sekolah aku tak mampu beli




Ni kasut paling aku minat, kalau rockers cam en Speed@teruja musti suka. kau tgk avatar dia la. en Genik pon musti kenal. aku plak memang minat gila sampai dah nak abih sekolah baru  mampu beli.. sempat la pakai tak sampai setahun, sampai ke hari raya pon aku layan siap tuka tali kasut warna florosen lagi. gila ah. kasut palstik tau..!putih.. susah-susah pon mak aku tak penah bagi kasut plastik tu. 
senang jer. kotor -lap dengan kain basah. gerenti bersih. hujan pon no problem



masa kat Asrama dulu ni sabun yg perlu di potong cam kek pisang. 
gila save.. lepas tu dia kluar edisi 2.0 warna kuning plak. 
Yang asal ni kaler hijau-kalau ko basuh baju sekolah warna putih tu.. lelama jadi kekuningan baju ko
baju juga jadi bau semacam+ plak Bedak cuticula tadi.. adeh sengal baunya
.. yg best nya bila bebudak nak pau siap suruh pulang balik bila pinjam
-tapi sebab dek kena rendam air, dia jadi keputihan dan dalam bentuk Cayiran



P/s sekian lah sudah edisi mengenal barang. saya serah balik pada Blok en wan untuk cover balik
take it back bro: Klik Untuk Baca Edisi En Wan

14 comments:

Unknown said...

katun monyet tu paling best

tolong lah aku, dah 4 hari aku tak makan

tak boleh monyet, kita tak boleh makan buah tuh

aku tak kira! aku nak juga!

haahahah

Me Myself n Someone Like Me said...

Sib baik ko ingat, "..Gagak + batu + Botol coca cola kaca.." ko ada tgk..., la ni gagak seme fed up. botol plastik seme berpenutup.. mati keras depa. kalau botol kaca, tudung bebudak amik buat main.. apa kenama mainan tu... yg petik guna jari tu

Khairi Mohd said...

hahaha. aku mcm kenal tin bedak tu hahahaha. aku ingat lg bau dia dan rasa 'spounge' lembut dia menyapa bontotku uhuhuhuhuh.

MatBURN said...

kasut high cut aku sempat pakai time tingkatan 5. masa tu vanilla ice tgh top dan beg umbro merupakan tanda aras kekayaan seseorang pelajar

Me Myself n Someone Like Me said...

aku sampai kes udah tak mampu... udah pertengahan sekolah tkt 5.... aku mintak kat abah belikan kasut raya tu kasut aliph tu.. layan.....

hehhehehhehehh Kasut raya=kasut sekolah

Kimie said...

Komentar dari meja Kimie,

1) Ketiga-tiga buku tuh aku pernah baca.. bacaan dia cam nih..ayat yg aku ingat "untok", "bahan bachaan", "hujong" dll...

2) Ada satu lagi buku selain dari Mona Gersang tuh.. apa kenamanya buku tuh... siap jual kat kedai mamak lagi hahaha

3) Betul ler tuh Cortal tapi nih mmg generasi lama sesangat..yg baru nyer versi dah lain skit..

4) Tibi hitam putih kehidupan yang mana selepas rosak leh jadi akuarium ikan arowana kaler gold... kedai ikan dedulu suka sangat ngan casing tv nih.. kat umah aku dedulu ada gak tibi nih brand Sharp..pemusing channel yg boleh pusing 360darjah

5) Iklan "jangan monyet..jangan monyet..jangan" hahaha..bewok musti gedik tahap pemusnah bila tgk iklan nih dulu..hahaha

6) Kecik2 dulu kalo nak pakai kain lampin jer musti guna bedak nih... kalo badan gatal alergik pun sapu jer musti nyamannya...

7) Ngko ada simpan lagik tak beg nih Blacan... mmg rare item nih

8) Kecik kasut BATA, apstuh sekolah menengah kasut Warrior..selain dari kasut Aliph tuh ada satu lagi brand Kamachi kalo tak silap aku.. band rock terkenal pakai kasut nih dulu oitt..jgn pandang hina beb..

9) Kalo basuh kasut sekolah dulu guna sabun nih ler pastuh tapak tangan jadi tebal...lembut kejadahnya penipu sungguh...hahaha

MatBURN said...

aku tengah melaram headphone jamaica neh

kehkehkeh

Unknown said...

kimie ko tau x thn 2004-2005 beg tu retro blk? aku sempat beli lg skali haha

Kimie said...

Matburn,

Henset Jamaican amenda tuh? Gambar Pablik Fon yg masuk duit 0.10sen klik gagang fon enam ke tujuh kali pastuh leh tepon orang sampai besok pagi...hahaha

Bewok,

Yer yer aku pernah tgk dulu tapi tak dapat gak beli...lagipun kualiti cam haram bila keluarkan balik

MatBURN said...

kimie..

headphone bhai headphone bukan henpon..

Me Myself n Someone Like Me said...

woi ebn genik, mana la kimie tahu. alo kismis, en Genik tu order baranagn IT dari POS dengan aku. dia beli Headphone jamaica. sbb nak dengar lagu Bob Marley, No women No Cry.. hahahhahah (kimes tak singagah Teruja ker).. terima kasih berkongsi kenagan lampau bersama kami.. mungkin ada edisi flashback lagi kelak

Kimie said...

Matburn,

kah kah kah headphone ropa2nya... (kalo nak guna headphone boleh bhai tapi jangan lelama esok ngko pekak skit... baru padan muka)

Blacan,

Aku dah singgah dah bhai, asal nak letak entry iPad jerk musti hilang idea padahal aku dah try iPad tuh (member aku punya hahaha...)

Apersal entry barangan lelama ngko skit tak macam bewok bacin?..

Me Myself n Someone Like Me said...

takder sapa klik kat url yg aku bagi tu ker-->
"KLIK Untuk Mengetahui Adakah sama Dengan Gambaran di Serebrum Anda"
takder sapa buat tekaan pada buku tu ker
a. *ona gersang
b. Kembalinya *ona gersang
c. Lagenda *ona gersang
d. P**mata yang Yilang
e. Gersang - Bersama suara hati

Kimie said...

Gersang - Sunyi
Gersang - Masih Aku Terasa
Gersang - Ngko masih gersang

Notamuka:-

Aku klik :Klik untuk mengetahui Adakah Serebrum anda betui ker tak " tak jadi menda pun...gersang terus aku nih...:horse