WIFI that can stand Alone.Mobiliti?

OK semalam, semasa tgh makan bersama rerakan. seorang ka*WAN
struck gua dengan soalan yg mencabar minda......
patut la hidup ni kena ada Kawan
walo macamana ramai pon awek yg kita kenal tapi kawan kena ada beb.
dengan Minda cargasnya dia tanya aku pasal mifi, sebulom korang nak tahu lanjut dan start gogle up itu ini. ada baiknya korang post something kat posting Levi's 501 tu.. Levi's 501.kesian bila idea di cetus dibiar melarat begitu saja.

Selepas soalan maut ka*WAN aku tu aku pon terus carik maklumat, mengunakan soalan lisan pada seme maklhluk yg blagak pandai. dapat lah satu pandangan yg mencabar mindaku.

step seterusnya mengumpul maklumat dan data apabendanya perkara yg kita sembang nih. MIFI lah bendanya
apa barang: satu alat IT yg kecil dan handy yg mampu memancar Wifi sendirinya. ada paham. Berukband tau apa benda? berukband ialah umpama External Hardisk yang diletakkn diatas meja makan tanpa dapat digunakan kerana memerlukan  Perantara (laptop atau PC). Begitu lah ketinggalannya Berukband dibanding MIFI.

Kejadah Mifi telah dicarutkan disini Apa.KejadahnyaMIFI* dan anda boleh selak untuk baca. Offer oleh Celcom Mifi@Celcom dan oleh DG hantu kuning ada disini Mifi@Digi



Kenapa kita kena kesah pasal Mifi, ni ada kena mengena ngan Ka*Wan gua yg gua maksudkan tadi. dari segi IT dia paling mabeles, aku rasa kalau nak jadi Pusat QA QC, testing n Comissioning aku akan calon kan dia untuk jawtan tu, dan aku gajikan dia RM3000. ikhlas aku cakap ni, berdasarkan pengalaman dia dan kesungguhan dia, without no doubt he is the best. cukup la aku angkat dia untuk kali ni

Cuma beberapa terjahan dan bacaan di internet telah memberikan pencabar terdekat Mifi ni.. iaiutu oleh D Link yg membawa maksud My Pocket Router yang menjelaskan terus maksudnya yang tersendiri.D-Link DIR-457 pocket WiFi  harga lebis kurang RM499. dan yang menjdi kepelikan nya dalam banyak banyak jenama berkemampuan dlm networkingnya bidang ni seperti Aztech, Belkin,Tp-Link,Linsky(ceh awek nama Lin),Zyxel,Cisco dan lain lain kenapa hanya D-Link yg buat?... tak cukup akai ka yg lain?...

Setelah membaca tawaran yang dicarutkan oleh Digi dan Celcom, saya terjah lagi dan membuat beberapa kesimpulan bagi mematikan posting saya kali ini
menatang Mifi yg digunakan oleh digi dan Celcom mungkin benda yang sama.
Dan semakan beberapa kali memaklumkan saya bahawa menatang Huawei E5830 itu asalnya dari Huawei.
Siapa Huawei, ... cuba2 tanya kuba kalau dia tahu la... hhehhehehhe

Pagi merumuskannya keseluruhan, Dlink dan Huawei dari negara yang sama.. D-Link Corporation (Chinese: 友訊科技) was founded in 1986 in Taipei as Datex Systems Inc. dan bila ianya asal dari sana. akan banyak lah salinan kucing nya (copycat). Di harap pembekal saya dapat stok-stok yg sedemikian heheheh. supaya dapat saya miliki menatang yg seirasnya. sekian.

P/s jgn Save atau favorites mahupon bookmark blog ini. jika anada rasa posting ini berilmu, dan mengharapkan sesuatu yg hebat hebat lupakan.. adalah lebih baik anda lepak disini En.Genikdan memahami blognya

8 comments:

Unknown said...

aku dh pki stimik x pandang dh natang mifi neh. babik unifi lom smpi kajang lg

MatBURN said...

gua tengah ngankung nak pilih pakej unifi mana perlu gua sambar berdasarkan profail gua sebagai pendownload tegar

Unknown said...

aku tambah sket
HTC DESIRE HD juga mampu berfungsi sebagai mifi.

Chan+Ses said...

ceh ni seme makhlok pendonlod tegar dah buat sembang sini. bagi la sket pendapatan mifi. berilmu kepalang ajar tol budak2 nih

Khairi Mohd said...

unifi bukan ke rembat je mat semua laju. huawei tu bukan ke jenama biskut kering?

aku konfius selalu bab2 ni.

MatBURN said...

betul keri unifi semua laju .. yang tak laju poket aku ni nak membayornya tetiap bulan... thehehehe

Kimie said...

Yeah Arsenal menan...

MatBURN said...

woi kimie.... lari sembunyi dari ceti ke