Model Robotik (Macross edition)

Setelah letih  berjalan2 dengan en Wan, 
Dia pon dah blah untuk menjalankan tugas menjadi teksi yg dibayar lumayan heheheheh.
JgnLupa en wan, Teksi bukan bergerak mengunakan air....

Bagi Tujuan pembekalan kepakaran teknologi saya telah pon meyerahkan tempahan Team Celestial Being kepada En Wan. Selesai lah tugas yg melibat kan tebusan tebusan yang berkenaan.

Dahulu kala saya suka mengumpul permaianan didalam DingDang dan TORA, tahukah anda kenkadang coklat bulat didalamnya sudah masuk angin, dan selalunya tidak dimakan, buka kotak dan terus humban dengan plastik2 nya.


kenal ni:








dan Ini:








As far as i know, wa sanggup kayuh basikal tua atuk , jauh semata mata nak ke pekan rabu/pekan ahad (lambak) sebab nak beli menatang ni... untuk mainan didalamnya.... coklat tu.. ceh kitoranh  humban jer bila bukak kotak, letak kat lidah @ gigit ngan gigi semata mata nak ceks masuk angin ke tak... hahahaha. lupa nak bagitahu, dulu dulu kedai runcit tak jual benda ni, ni benda mewah seumpama mainan yg kita jumpa lam KLCC lagak nya huhuhuhuh
Yang pasti semedang tak dapat apa yg diingini, iklan dalam TV sket pnyer indah (Aku lupa model iklan nya, kalau tak silap aku Mat seentol ker.. Apollo yg mat sentul biaq pi la,...)
Okes berikut aku paparkan sampel yg aku simpan dlm bekas tin dan ditanam didalam tanah.. ceh cam aram aku tipu korang, lihat la model2 idaman aku seketika dulu. Robot Macross huhuhuhuhuhuhuh



Nikmatilah, tu partial yg atas frame kena patah sesatu, manual cam siot.. ada 1-2-3 step jer...
Seketika dulu ada satu Keropok (Makanan Ringan) nama dia KUM Kum (Rasa dan bentuk cam Twisties.)
Aku rasa keropuk ni dah pupus terus la, kalau ada sekarang mau jual kat Mudah Rega RM10000. cis aku rasa ianya keluaran Kinos gak.sebab serebrum aku masih memainkan sebahagian gambaran kurang jelas pasal Keropok Kum Kum (Sebutan Kam Kam atau dalam bahasa Ingeris "come-come") ada lambang kepala popaye bercerut gak rasanya..
 rega dulu2 RM0.20Sen sahaja.....dan ada mainan didalamnya bro, gila kau. Aku selalu simpan duit belanja sekolah tadika sebab nak beli benda tak guna ni(ni ayat mak aku -direct translation Junk Food)

Walapon thread ni pasal Model Robot Macross aku tu yang sebesar kotak mancis cap org terobang.. aku menyesal tak simpan sebungkus Kum Kum  dlm tin yg diletak dalam tanah dulu. sekarang ni aku nak tunjuk apa itu kum kum pon takder gambar nya kat internet. Aku kalau balik kg tgk gak kot kot ada iklan yg cat printed kat dinding bangunan lama tahun 1990han kot2 ada.... iklan Tin Susu budak ada la.. tu pon cat dah merekah huhuhuhu.

P/s kalau Korang tak tahu pasal Robot Macross atau Keropok Kum Kum, agak2 kenapa korang masih membaca blog ni..  hhhuhuhuhuhuh

Donload pasal Macross dari En Genik Linkage from teruja:
Macross Frontier The Movie The False Songstress 2010
Macross Frontier The Movie The False Songstress 2010
Macross Zero OVA 1-5
SDF Macross (Completed) a.k.a Robotech Season 1
Macross Do You Remember Love (1984)
Macross Frontier - all episodes

tQ en Genik

8 comments:

Metal Sangap said...

itu keropok aku ada makan rasa mcm cikedis aje

Me Myself n Someone Like Me said...

aku pon panggei cekedisk gak dulu....
Pintalan bentuk pon cam twisties...


P/s metal la sangat huhuhuhu

Metal Sangap said...

keropok cekedis ader gambo ayam pegang gitar baru baru metal..hehehe

MatBURN said...

alamak lu tak cukup kental lah bhai
gua dulu coklat ding dang masuk angin pun aku telan... rugi bhai kalau tak makan...

Me Myself n Someone Like Me said...

memang la rugi. dah mak gua cakap barang tak guna (junk Food) gua pon humban jer la... dia ceramah pon beli tetap beli....tu disebabkan iklan mainan dlm TV la..

gila kau mainan tu kalau beli kat Toy Sa Ras Tranformer HASBRO, belanja gua sekolah keseluruhan smester sekolah rendah sampai grad pon belom tuntu boles beli.

Unknown said...

Haha aku dlu nenek aku bg 20sen sari sangup x mkn nak beli ding dang. Nk beli tora x mampu. Tora tu kasta tingi je mampu beli

Kimie said...

Ding Dang datang lagi... Ding Dang!!

Metal Sangap said...

ding dang dulu 50 sen jer