The Man Who Sold The World-Kuba???

A blog by a man who sold his spanar and bought a pen.
nah aku rasa aku review tagline kuba la hari ni,
mungkin salah satu sebab dia en genik bagitau dlm kubanya blok banyak aweks...
atau tagline nya da menyentuh sket fikiran aku, yang berkisar satu ketika dulu.

Lagu ni aku layan masa memola menginap secara rasmi di KL beberapa tahun dulu,
dgn nerdnya aku yg baru tahu satu lagu dari Radiohead-Creep. Scorpions dll.
dan seseorang juga menghadiahi aku satu kaset Levi's .............................................

(mana dapat ntah?.. yg aku tau suar Levis jer ada/yg aku tak mampu beli hhaa)
"The Man Who Sold The World" ../\..a man who sold his spanar and bought a pen
kalau la ada kena mengena secara tak langsung ngan tagline kuba, aku review gak la lagu
yg da karat ni.. aku pon tak berapa pasti akan tajuk lirikan ini dituju kepada sapa? cuma bait bait ayat dan perenggannya menceritakan hal sehari-harinya..:"
"...Berselisah ditangga setiap hari, berkata sekali sekala
Walaupon aku tiada disana,katanya aku lah rakannya
... bla bla bla..."


Mungkin takda kena mengena dengan kuba kyubi, tapi adalah cerita sket korang nak baca...

"The Man Who Sold The World"
We passed upon the stair, we spoke in was and when
Although I wasn't there, he said I was his friend
Which came as a surprise, I spoke into his eyes
I thought you died alone, a long long time ago
Oh no, not me
We never lost control
You're face to face
With The Man Who Sold The World
I laughed and shook his hand, and made my way back home
I searched for a foreign land, for years and years I roamed
I gazed a gazeless stare, we walked a million hills
I must have died alone, a long long time ago
Who knows? Not me
I never lost control
You're face to face
With the Man who Sold the World
Who knows? not me
We never lost control
You're face to face
With the Man who Sold the World

6 comments:

Khairi Mohd said...

Errr... adakah??

ahahaha... aku tunggu matburn datang komen dulu hahaha

Anonymous said...

en genik sibuk racing F1 dan mobi2nya

"The Man Who Sold The World"/Nirvana
hehehehhe

PennyRoyal Tease said...

aku ngan kuba je lah jadi residen komentar dalam blog si chan ni

haha

Nak lagi best kau dengar version asal dari david bowie bhai

Unknown said...

aku br tau blog ko neh, 1 je aku nk komen

sal font ko kecik sangat samdol????

Me Myself n Someone Like Me said...

Aku baru prasan,tahu..."The Man Who Sold the
World" is a song by David Bowie..
The song has been covered by a number
of other artists, notably by Lulu in 1974,
and Nirvana in 1993.

Ceh.. nampak sgt aku bukan penggila Nirvana,
ni sebab geng roomate aku yg kegilaan nirvana,
nak jadi kurt cobain la bagai....konon depa

P/s tau ke si kuba akan wujudnya lagu ni?
P/s Paranoid - fondan kecik supaya post tak
panjang, nak ke kamu baca post panjang. aku
nak catch d eyes,at first.. nanti kalau dah
ramai awek aku post la 18 mukasurat fond saiz 24

Khairi Mohd said...

aku pernah dgr tajuk lagu ini can tapi aku rasa mcm tak pernah dengar lagu ini. tapi aku rasa aku tahu nyanyi dia bunyi mcm mana.